Sunday 1 September 2013

Renungan~~ kenapa kita gagal dalam hidup

Assalamualaikum,

Dapat diberi kesempatan ruang dan masa untuk join group bermotivasikan diri.Alhamdulilah macam-macam perkongsian yang saya dapat dari group ini.Saya akan kongsikan serba sedikit yang saya dapat hari .Antaranya kenapa kita gagal dalam hidup ini tak kisah dari aspek yang mana pun


1) Orang gagal kerana mereka belajar dari orang yang salah
2) Mereka bertanya pendapat kepada mereka yang tidak expert dalam sesuatu bidang.
3) Mereka tidak mahu meniru apa yang orang berjaya buat. Sebaliknya, meniru apa orang gagal buat.
4) Mereka berada dalam pulau alasan dengan kata lain banyak memberi alasan. Dan kadang kadang terpaksa berfikir untuk mencari alasan untuk 'menyedapkan' hati yang mereka

Banyakkan sebab mengapa kita gagal.Dulu pun saya begini juga dan selalunya dalam pulau alasan.Alhamdulilah saya diberi peluang untuk mendekati group yang orang dah berjaya dan dibuka minda..Alhamdulilah sekali lagi.

"Dikelilingi orang yang positif,kita pun akan jadi positif"
"Dikelilingi orang yang negatif,kita pun akan jadi negatif


 


 Be positive :)
athirahsafarudin@gmail.com
0133566589

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...